pirmdiena, 2009. gada 19. janvāris

Padomiskā domāšana uzņēmumu personāla daļās

Kas ir personāla vadītājs, menedžeris? Vai tiešām cilvēks, kura kompetences sniedzas tikai līdz lietvedības dokumentu kārtošanai? Ļoti iespējams šādi var strādāt valsts sektorā, kur par mērķu sasniegšanu un efektīvu līdzekļu izlietošanu nav īpaši jāpiedomā. Vai šāda veida domāšana ir pieļaujama privātos uzņēmumos? Laikam gan, ka nav.
Personāla speciālists mūsdienās, kā otrs nozīmīgākais cilvēks aiz uzņēmuma vadītāja, kad jau uzsākta sadarbība ar labāko grāmatvedi. Tieši personāla speciālists ir atbildīgs par īsto cilvēku atrašanu īstajai vietai, tieši personāla speciālists ir atbildīgs par personāla stratēģijas īstenošanu, kas arī iet roku rokā ar uzņēmumu mērķiem. Ņemot vērā tieši šo, personāla speciālistam tikpat ļoti kā uzņēmuma vadītājiem ir jābūt infomētiem par uzņēmuma vīziju un talāko attīstību, laba tēla uzturēšanu un veidošanu darbinieku vidū. Jo darbinieki ir uzņēmuma „spogulis”. Viņi runā, apspriež to, kas notiek uzņēmumā, un nekas vairāk citus neinteresē kā kaut kas slikts, kas notiek uzņēmumā.
Kam būtu jāpiedomā pie šī? Gan uzņēmuma vadītājiem, kas varbūt īsti nenovērtē „spēcīga” personāla cilvēka klātbūtni uzņēmumā. Kā arī pašiem personāla speciālistiem jāizvērtē savas spējas pildīt otra nozīmīgāka cilvēka pienākumus, uzņēmoties visu atbildību par uzņēmuma efektīvu darbību un pozitīvu darba vidi.

Nav komentāru: