ceturtdiena, 2009. gada 8. janvāris

Krīze kalpo kā attaisnojums sliktam darba rezultātam

Šobrīd apstākļi ir interesanti, citam grūti, citam jaunu iespēju brīdis. Tomēr ir situācijas, ka darbinieku produktivitāte kritusies vismaz divas reizes daudzos uzņēmumos. Kāpēc? Krīze kā attaisnojums un uzticības trūkums uzņēmumam.

Daudzi izmanto ekonomisko situāciju kā attaisnojumu sliktajam darba rezultātam. Masu mēdiju aktīvais darbs pie „krīzes” aktualizēšanas nepārtrauki, ne tik veiksmīgiem un arī veiksmīgiem pārdošanas speciālistiem var būt kritiski un, protams, nevar arī dzīvot vienā ilūzijā, ka viss ir ļoti labi. Darba devējam ir agrūtinoši novērtēt reālo apjomu kādu būtu iespējams sasniegt. Šādā situācijā galvenokārt vienīgais salīdzinājums ir produktīvākais darbinieks. Ko darīt? Pašam vadītājam mēģināt pārdot? Protams, rezultāts būtu cits, ja vadītājs ir zinošs,kā arī prestižs lielāks veikt darījumu ar uzņēmuma vadītāju.Varbūt vadītājam jāiesaistas, jābūt tuvāk klientiem šādā situācijā, lai pozitīvi ietekmētu rezultātu?

Sekojoši, štatu samazināšana, īpaši neizskaidrojot situāciju darbiniekiem. Darbinieki vērtē visu uzņēmumā notiekošo, piemēram, kā kolēģis tika atbrīvots. Vai viņiem tas tika paziņots laicīgi brīdinot? Vai palīdz viņiem uzsākt jauna darba meklējumus, piemēram, izmantojot outplacement jeb aprūpētā darba uzteikuma pakalpojumus vai uzņēmuma personāla specialists sniedz viņiem atbalstu? Vai uzņēmums izmaksā atlaišanas pabalstu? Tiek vērtēts viss. Palikušajiem darbiniekiem nejūtot stabilitāti un skaidrību par nākotnē notiekošo, viņi zaudē atbildību pret veicamajiem darba uzdevumiem. Uzticību darba devējam mazinās, par spēju izvest uzņēmumu no saspringtās situācijas. Ko darīt? Runāt ar darbiniekiem un sniegt atbalstu tiem, kuriem no darba ir jāaiziet. Visam jābūt pēc iespējas caurredzamam un skaidram.
Nobeidzot jāuzsver, ka šis ir komandas spēlētāju laiks, tāpēc jāveido laba sadarbība visās uzņēmuma struktūrās, samazinot hierarhiju.

Nav komentāru: